cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 17 mei 2012

Lekkernij van kokos en noten

Als kind kreeg ik regelmatig van mijn moeder te horen dat ik altijd dat wilde wat er niet was, zeker waar het eten betreft. Nou is dat natuurlijk zwaar overdreven maar er zit wel een kern van waarheid in. Laatst bedacht ik dat ik heel graag iets wilde eten met pistachenoten en kokos, zacht met krokante noten erin. Dat kon ik nergens vinden dus ben ik zelf aan de slag gegaan. En toen ik de pistachenoten uit de kast wilde pakken, kwam ik ook een zak met walnoten tegen.
Ik heb voor dit recept kleefrijstmeel gebruikt. Heb je dat toevallig net niet in huis en heb je ook geen zin om naar de toko te gaan, kun je het door een andere meelsoort vervangen. Misschien moet je dan de hoeveelheid aanpassen. Het beslag moet niet te dik worden, je moet het makkelijk kunnen uitsmeren.


Ingrediënten

1 ei
1 zakje vanillesuiker
100 g geraspte kokos
50 g kleefrijstmeel
160 ml kokosmelk (1 klein blikje)
25 g walnoten
25 g pistachenoten

Bereiding

Klop een beslag van het ei, de vanillesuiker, de geraspte kokos, het kleefrijstmeel en de kokosmelk. Bekleed een bakvorm of ovenschaal van 18 x 21 cm met bakpapier. Geef het beslag in de vorm en strijk de bovenkant glad.
Hak de walnoten en de pistachenoten grof, houd ze van elkaar gescheiden. Geef op een helft van het beslag de walnoten en op de andere helft de pistachenoten. Bak ongeveer 25 minuten op 150 graden (heteluchtoven).








Geen opmerkingen:

Een reactie posten