cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 2 september 2014

Rettich gestoofd met kipgehakt

Misschien heb je in eerdere posts al gelezen over mijn nieuwste hobby: tuinieren. Niet zomaar tuinieren, nee, ik heb sinds een paar weken een stukje moestuin in gebruik. In het begin was het vooral mee oogsten maar inmiddels kan ik ook oogsten van de groenten die ik zelf gezaaid heb. En hoewel ik van nature niet erg veel geduld heb, moet ik zeggen dat het toch wel erg snel gaat. Na amper 3 weken kon ik de eerste radijsjes oogsten en nu, na ongeveer 6 weken, is ook de eerste rettich klaar voor de oogst. Ik had natuurlijk de typische beginnersfout gemaakt en te dicht gezaaid. En nu was het dus tijd om een beetje uit te dunnen. Mijn eerste rettich is dus ongeveer net zo groot als een wortel en heel erg pittig! De pittige smaak verdwijnt tijdens het koken maar als je ze rauw eet....

Ingrediënten

500 g rettich
250 g kipgehakt
1 ui
1 teentje knoflook
1 tomaat
5 takjes peterselie
zout, peper
3 el olijfolie

Bereiding

Hak de ui, knoflook en peterselie fijn. Snijd de rettich en de tomaat in blokjes. Verhit de olijfolie in een hapjespan op matig vuur, fruit de ui en de knoflook. Voeg na een paar minuten het gehakt toe en bak het rul. Doe de rettich erbij, schep om met het gehakt. Bak de rettich even mee, voeg de tomaat toe. Schep alles goed door elkaar en laat afgedekt 10 minuten stoven, tot de groenten gaar zijn.
Roer de peterselie erdoor en breng op smaak met peper en zout.
Lekker met gekookte aardappelen of rijst.

Voor 2 personen

Tip: je kunt de rettich vervangen door koolrabi.



1 opmerking:

  1. lekker!!! Voor de kleur heb ik er nog lucifers van worteltjes doorheen gedaan.
    Wel zou ik wat meer kruiden door de gehakt doen.

    BeantwoordenVerwijderen