cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 20 mei 2012

Kip in yoghurtsaus

Vandaag heb ik me laten inspireren door de Indiase keuken. Nou is dat een heel ruim begrip omdat elke streek zijn eigen specialiteiten heeft. Vraag me niet in welke streek ze dit soort gerechten bereiden. Een tijd geleden heb ik een vergelijkbaar recept gezien in een Indiaas kookboek en vandaag heb ik het naar mijn eigen smaak aangepast.

Ingrediënten

4 kipdrumsticks
1 cm verse gember
2 teentjes knoflook
1 tl garam massala
100 ml magere yoghurt
1 el verse munt
½ ui
2 el geraspte kokos
2 el gemalen amandelen
zout
3 el olie

Bereiding

Hak de knoflook, de gember en de munt en meng dit met de yoghurt en de garam massala. Laat de kip hierin ongeveer 24 uur marineren. 
Snijd de ui in fijne ringen. Verhit de olie in een koekenpan en fruit hierin de ui. Voeg de amandelen en de kokos toe en bak 2 tot 3 minuten. Doe de kip met de marinade in de pan en bak de kip aan alle kanten lichtbruin. Doe dan het deksel op de pan en laat de kip in ca. 25 minuten gaar stoven. Voeg eventueel wat zout toe. 
Geef er een groenteschotel en rijst bij. 

Voor 2 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten