cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 5 april 2014

Vleesbroodjes

Een tijdje geleden had een vriendin vleesbroodjes gemaakt. Erg lekker, en ook helemaal niet moeilijk om te maken. Toen ze me het recept gaf, ging ik meteen allerlei variaties bedenken want gewoon een recept volgen vind ik toch moeilijk. Dit is mijn eerste variatie op haar recept, en ik vermoed dat er nog meer volgen :). Ik heb ze voor de lunch gegeten, lekker met een kopje groentesoep erbij, maar ze zijn ook prima geschikt voor een (paas)brunch.

Ingrediënten

200 g rundergehakt
1 sjalotje
1 teentje knoflook
1 maggi blokje (verkruimeld)
1 el Surinaamse masala
1 el (Turkse) yoghurt
2 takjes gladde peterselie
peper
4 plakjes bladerdeeg
melk om te bestrijken

Bereiding

Hak het sjalotje, de knoflook en de peterselie fijn. Meng alle ingrediënten - behalve het bladerdeeg en de melk - goed door elkaar. 
Leg in het midden van elke plak bladerdeeg wat gehaktmengsel, vouw de plakjes dubbel en druk de zijkanten goed samen. Leg ze op een bakblik en bestrijk met een beetje melk. Bak de broodjes ongeveer 30 minuten in de op 200 graden voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte).

Voor 4 stuks




Geen opmerkingen:

Een reactie posten