cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 30 augustus 2012

Boboti

Boboti is volgens mij het bekendste gerecht uit de Zuid-Afrikaanse keuken. Het stond al een tijdje op mijn lijstje met gerechten die ik wil uitproberen. En dan niet met een pakje maar met mijn eigen kruiden. Ik vond het een geslaagd experiment dat zeker nog een vervolg krijgt. En het mooiste is dat je de boboti prima kunt voorbereiden.

Ingrediënten

500 g rundergehakt
1 ui 
1 beschuit
40 ml melk + wat extra melk om het beschuit te weken
2 eieren 
1 el kerriepoeder
1 tl kaneelpoeder
zout
witte peper
1 el citroensap
1 el mangochutney
50 g rozijnen
40 g gemengde pitten
2 laurierbladen
1 el boter
2 olie

Bereiding

Snipper de ui, week het beschuitje in wat melk. Klop 1 ei met de overige melk, voeg de peper toe. Verhit de olie en boter in een hapjespan, fruit hierin de ui, kerrie en kaneel een paar minuten. Voeg dan het gehakt toe en bak het rul. Meng nu alle ingrediënten, behalve het eimengsel. Doe het gehaktmengsel in een gevette ovenschaal en bak het in de op 180 graden voorverwarmde oven. Giet na 15 minuten het eimengsel erover en bak de boboti nog ongeveer 30 minuten, tot de bovenkant mooi bruin is. 
Lekker met mangochutney en gebakken banaan.

Voor 2 tot 3 personen



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten