cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 1 mei 2014

Rabarber-appel crumble

Ik ben eigenlijk niet zo'n toetjeseter, maar voor rabarber maak ik een uitzondering. We hadden vroeger enorme bossen rabarber in de tuin, bijna te veel om op te eten. Regelmatig stond mijn oma me na school op te wachten met een kommetje nog warme rabarbercompote. Ik koester dus zoete herinneringen aan deze zure groente. Op mijn gezicht verscheen dan ook een hele brede glimlach toen ik de eerste rabarber in de winkel spotte, zo breed dat zelfs aanstekelijk werkte op anderen. Mijn glimlach werd nog breder toen ik van de crumble zat te smullen. 

Ingrediënten

250 g rabarber
1 appel (liefst een zoetzure)
sap van ½ citroen
50 g witte basterdsuiker
50 g boter
100 g bloem
2 el havermout

Bereiding

Maak de rabarber schoon en snijd in stukjes, snijd de appel in blokjes. Doe rabarber, appel, citroensap en suiker samen in een pan en breng aan de kook. Laat op laag vuur koken tot de rabarber zacht is en het vocht begint in te dikken.
Kneed het bloem met de bloter tot kruimels, voeg dan de havermout toe. Vul het rabarbermengsel in een ovenschaal, bedek met de kruimels. Bak 50 minuten in de op 180° tot de kruimellaag lichtbruin en krokant is.

Voor 2 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten