cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

vrijdag 4 april 2014

Kervelpesto

Onlangs was ik bij een lieve vriendin in Gent op bezoek. Nu kun je je waarschijnlijk voorstellen dat ik altijd graag een bezoek breng aan een supermarkt als ik ergens ben. Nu is België natuurlijk niet ver, maar toch kom je in een Belgische supermarkt dingen tegen die je niet zo snel in de Nederlandse schappen ziet. Zo kocht ik een grote schaal verse kervel. Eenmaal thuis was het natuurlijk de vraag wat ik met zo veel kervel moest. Een klein beetje heb ik de volgende dag verwerkt in een lekker groentegerecht, ongeveer de helft heb ik veilig opgeborgen in de vriezer en de rest heb ik gebruikt voor deze heerlijke pesto. Dit is echt een basisrecept, je kunt ook noten (walnoten!) of kaas toevoegen. Gebruik de pesto in een salade, meng het door een yoghurtsaus of kruidenboter of voeg het toe aan een brooddeeg.


Ingrediënten

40 g verse kervel
70 ml olijfolie
2 teentjes knoflook
1 sjalotje
zout, versgemalen peper

Bereiding

Was en droog de kervel en hak samen met het sjalotje en de knoflook grof. Maal het samen met de olie in een blender of met een staafmixer. Breng op smaak met zout en peper en doe het in een glazen potje met schroefdeksel. Bewaar in de koelkast.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten