cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

maandag 21 april 2014

Kalfsstoof

Drie weken geleden heb ik mezelf een slowcooker cadeau gedaan...en sindsdien stond hij werkeloos in de keuken. Ik had het gevoel dat ik iedere keer een verwijtende blik kreeg als ik langs de slowcooker naar het gasfornuis liep - daar moest ik iets aan doen! En daar was deze druilerige 2e Paasdag het perfecte moment voor, en de kalfsriblappen kwamen hierbij ook heel goed van pas. En het resultaat? Supermals vlees met de heerlijke smaak van rozemarijn en zongedroogde tomaten. De slowcooker heeft zijn vaste plek in mijn keuken veroverd!

Ingrediënten

500 g kalfsriblappen
2 stengels selderij
2 zongedroogde tomaten
2 sjalotjes
1 teentje knoflook
1 laurierblad
de naaldjes van ½ tak rozemarijn
zout, zwarte peper
2 el olijfolie
200 ml water

Bereiding

Snijd het vlees in blokjes, hak de selderij, sjalotjes, knoflook en tomaten grof. Meng alle ingrediënten samen in de slowcooker, voeg zout en peper naar smaak toe. Doe het deksel erop en laat 4 uur stoven op "high" - ja - het is echt zo simpel!
Serveer met groenten en aardappelen of pasta.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten