cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 19 april 2014

Aardbeien-mascarponetrifle

Toen ik aan dit toetje begon, had ik "iets tiramisu achtigs" in mijn hoofd, maar bij nader inzien zijn de enige overeenkomsten zijn de lange vingers en de mascarpone. Tiramisu lijkt dan toch wel ver gezocht, trifle komt wat dichter in de buurt. Hoe je het ook wilt noemen, het is een lekker fris toetje - helemaal afgestemd op de lente. Ik wilde eerst bosbessen gebruiken, tot ik op de markt heerlijk verse aardbeien zag. Het is heel simpel te bereiden, maar houd er wel rekening mee dat het minimaal 3 uur moet koelen. 


Ingrediënten

125 g mascarpone
125 g magere kwark
2 el lemon curd
2 lange vingers
4 grote aardbeien

Bereiding

Breek de lange vingers in stukjes en doe ze elk in één glas. Roer de mascarpone en de magere kwark met de lemon curd glad. Snijd de aardbeien in stukjes. Geef in elk glas ¼ van de mascarponecréme en geef er telkens ¼ van de aardbeien op. Verdeel de overige mascarponecréme over de aardbeien, eindig met de resterende aardbeien. Zet minimaal 3 uur in de koelkast.

Voor 2 personen

Tip: je kunt ook een scheutje limoncella door de mascarponecréme roeren




Geen opmerkingen:

Een reactie posten