cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 10 april 2014

Lamskoteletjes met geroosterde zoete aardappel en spruitjes

Een paar dagen geleden kreeg ik op Facebook een reactie op een recept met pompoen: "Leuk, maar ik hou meer van zoete aardappel." -  "Oké, wat is je favoriete recept met zoete aardappel?" - "Met spruitjes." Interessant! Naar wat over- en weer gemail had ik een aardige instructie waar ik vervolgens weer mijn eigen draai aan gegeven heb. L.U., ik hoop dat mijn variatie op jouw recept je goedkeuring kan wegdragen, ik heb in ieder geval zitten smullen!

Ingrediënten

Voor de lamskoteletjes:
4 lamskoteletjes
sap van ½ citroen
2 el olijfolie
1 tl gedroogde oregano

Voor de groenten:
500 g zoete aardappelen
350 g spruitjes (schoongemaakt)
1 kleine ui
1 teentje knoflook
1 el (scherpe) paprikapoeder
1 tak rozemarijn
zout, peper
3 el olijfolie

Bereiding

Voor de lamskoteletjes:
Meng de olie met het citroensap en de oregano en bestrijk een kant van de lamskoteletjes met de helft van dit mengsel, laat ongeveer 30 minuten staan. Verhit een grillpan en bak de lamskoteletjes op de gemarineerde kant. Bestrijk ondertussen de bovenkant met de rest van de marinade, keer de koteletjes om en bak ook de andere kant mooi bruin. Afhankelijk van de dikte hebben de lamskoteletjes 6 tot 8 minuten nodig.

Voor de groenten:
Schil de aardappelen en snijd ze in niet al te grote blokjes. Snijd de ui en de knoflook in plakjes, pluk de rozemarijnblaadjes van de steel. Doe alle ingrediënten in een ovenvaste schaal, meng goed door elkaar en breng op smaak met zout en peper. Rooster de groenten ongeveer 45 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte), schep tussendoor af en toe om. Controleer of de groenten gaar zijn, serveer met de lamskoteletjes.

Voor 2 personen







2 opmerkingen:

  1. Katrin,

    Je hebt er een leuke draai aan gegeven. Ziet er heerlijk uit en weet zeker dat het amazing smaakt ;-)
    Ik heb nog meer leuke ideeen, laten we die lekker uitwisselen anders. Het zou een eer zijn om een klein receptenboekje samen te maken.
    Gr Brunella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Brunella, fijn om te horen dat ik je smaak getroffen heb :). Ideeën uitwisselen vind ik altijd leuk, en op termijn is een receptenboekje zeker een optie, laten we daar even via FB verder over brainstormen.

      Verwijderen