cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 10 juni 2012

Cassavebroodjes

Ergens zag ik laatst het woord cassavebrood. Hmm, lekker. Ik ging op het internet speuren naar een recept. Uiteindelijk vond ik een recept voor cassavebroodjes, maar ze leken me vrij zoet. Daar had ik niet zo'n zin in, dus heb ik het recept een beetje aangepast.
Geraspte cassave vind je bij de toko in de vriezer, maar je kunt het natuurlijk ook zelf raspen. Houd er rekening mee dat de hoeveelheid vocht van de cassave kan verschillen. Voeg dus niet alle olie in een keer toe, het kan zijn dat je minder nodig hebt - of juist meer.

Ingrediënten

150 g geraspte cassave
100 g cassavemeel
100 g tarwebloem
20 ml olie
1 ei
20 g verse gist
1 tl zout
20 g suiker

Bereiding

Doe alle ingrediënten samen in een kom en kneed ze tot een soepel deeg. Laat het deeg ongeveer 1 ½ uur op kamertemperatuur rijzen.
Verwarm de heteluchtoven voor op 180 graden, bekleed een bakblik met bakpapier. Kneed het deeg nogmaals door en verdeel het in 8 gelijke stukken. Vorm er balletjes van, zet ze op het bakblik en druk ze een beetje plat. Je kunt je handen een beetje nat maken als het deeg te plakkerig is.
Bak de broodjes in ongeveer 15 minuten mooi bruin.

Voor 8 broodjes




16.00

17.30

17.45

18.05

Geen opmerkingen:

Een reactie posten