cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

vrijdag 30 januari 2015

Appelcake voor 2

Na 2 dagen prachtig weer zat ik op een druilerige zondag middag thuis. Wel een hoop nuttige dingen te doen, maar de zondag moet toch ook een beetje leuk zijn vind ik. En omdat het weer niet bepaald uitnodigend was, heb ik me in de keuken teruggetrokken om een kleine appelcake te maken. Hij is echt klein, het recept is geschikt voor een vorm met een halve liter inhoud. Maar ook in zo'n kleine cake kun je een hoop lekkers kwijt! En prima afleiding, geloof me, je verspilt echt geen seconde meer aan dat trieste weer!


Ingrediënten

50 g boter
1 ei
50 g suiker
50 g bloem
½ tl bakpoeder
50 g mascarpone
25 g rozijnen
15 g maanzaad
1 kleine appel
25 g pure chocola

Bereiding


Meng de boter met de suiker tot de suiker opgelost is. Voeg dan het ei en de mascarpone toe, roer dan de bloem en het bakpoeder erdoor, meng alles tot je een luchtig beslag hebt. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd in kleine stukjes. Spatel samen met de rozijnen en het maanzaad door het beslag. Geef het beslag in een ingevette vorm, bak ongeveer 35 minuten in de op 175° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte). 
Haal de cake uit de vorm en laat op een rooster afkoelen.
Smelt de chocolade au bain marie, bestrijk de bovenkant van de cake ermee. Laat de chocolade vast worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten