cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 20 januari 2015

Tomatensalade met granaatappel en zwarte knoflook

Je hebt nog nooit van zwarte knoflook gehoord? Ik tot voor kort ook niet. Toevallig kocht ik net voor de kerst een kookboek waarin het voor een recept gebruikt wordt. Ik kon me - ondanks de beschrijving niet echt een voorstelling maken van de smaak - dus ging ik op het net op zoek naar meer informatie. Zwarte knoflook is gefermenteerde knoflook die best zoet van smaak is. Zwarte knoflook is redelijk te verkrijgen in een aantal groentezaken en verschillende groothandels. 
Maar goed, terug naar de salade. Ik heb verschillende soorten tomaten gebruikt, vooral omdat het er leuk uitziet, en het geeft ook nog wat meer variatie qua smaak. Ik heb zure granaatappel gebruikt (je hebt dus ook zoete granaatappels) en dat combineerde heel mooi met de zwarte knoflook. Om het af te maken heb ik nog wat verse koriander toegevoegd. 


Ingrediënten

350 g tomaten (liefst verschillende soorten)
50 g granaatappel
2 teentjes zwarte knoflook
1 el fijngehakte sjalot
5 takjes verse koriander
2 el citroensap
3 el olijfolie
versgemalen peper en zout

Bereiding

Snijd de tomaten in blokjes, hak de koriander en de knoflook fijn. Meng de tomaten met de granaatappel, sjalot, knoflook en koriander, verdeel de salade over 2 borden.
Maak een dressing van de olijfolie, het citroensap en de zout en peper. Schenk de dressing over de salade.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten