cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 15 maart 2014

Volkoren pasta met venkel en gerookte kip

Het komt niet vaak voor dat ik niet weet wat ik moet koken, maar van de week ontbrak het me toch een keer aan inspiratie. Dus deed ik wat ik altijd doe op dat soort momenten: kijken wat ik zoal in de koelkast heb. Ik kwam een venkelknol tegen, een bakje champignons en een stuk gerookte kipfilet. Dat moest wel goed komen, zeker met dat lekkere stukje Belsagio kaas dat ik op de Huishoudbeurs gekocht heb. Echt een prima vervanger voor Parmezaanse kaas! Voeg daar nog wat pasta en paprikapuree aan toe en je hebt een heerlijke pastaschotel. Daar gaan we!


Ingrediënten

300 g volkoren pasta
1 venkelknol (ca. 450 g)
250 g champignons
150 g gerookte kipfilet
2 lente-uien
1 ui
2 teentjes knoflook
3 el paprikapuree
geraspte Belsagio of Parmezaanse kaas naar smaak
zout en peper
2 el olijfolie

Bereiding

Kook de pasta beetgaar in ruim water met een snufje zout, giet af en laat uitlekken. 
Hak de ui en de knoflook fijn, snijd de champignons in plakken en de lente-uien in ringetjes. Snijd de venkelknol in vieren, verwijder de stronk en snijd in reepjes. Snijd de kipfilet in blokjes.
Verhit de olie in een hapjespan op matig vuur en fruit hierin de ui en de knoflook. Voeg de venkel toe zodra de ui glazig is, bak 5 minuten tot de venkel zacht wordt. Doe dan de champignons erbij en na nog eens 2 minuten de paprikapuree, de gerookte kip en een glas water. Laat op laag vuur stoven tot de groenten gaar zijn, breng op smaak met zout en peper en roer de lente-ui erdoor. 
Meng de pasta door de saus en serveer met de geraspte kaas.

Voor 3 personen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten