cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 3 maart 2015

Zelfgemaakte patat uit de oven

Ik eet niet zo heel vaak patat maar die paar keren dat ik ze wel eet, geniet ik er ook echt van. Een tijdje geleden besloot ik eens wat te experimenteren met patat uit de oven. Het resultaat mag er zijn - al zeg ik het zelf. De frieten zijn gekruid met paprika, chili en zout en gaan rauw de oven in. Probeer ze eens uit, en experimenteer vooral lekker met de kruiden die je gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld ook eens wat gedroogde oregano toevoegen.


Ingrediënten

600 g vastkokende aardappels
3 el olijfolie
2 tl paprikapoeder
1 tl chilipoeder
1 tl gerookte paprikapoeder (zee)zout

Bereiding

Schil de aardappelen en snijd er frieten van. Meng de olijfolie met de specerijen en schep om met de frieten. Bekleed een bakblik met bakpapier en spreid de frieten erop uit. Bak ze 35 tot 45 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte).

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten