cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 16 november 2014

Roerei met snijbiet

Optimist die ik ben heb ik ergens in september snijbiet gezaaid. Hij is mooi opgekomen, maar sinds begin oktober groeit hij nog maar heel langzaam verder. Dus geen mooie grote snijbiet zoals bij de tuinburen, waar ik stiekem een beetje jaloers op ben. Nou hoeft dat natuurlijk niet perse, en ik wil de snijbiet ook niet zomaar aan de slakken overlaten. Dus heb ik vrijdag een paar van de grotere bladeren afgesneden. Ze zijn heerlijk mals, en ik vind het altijd leuk om de eerste oogst van mijn groenten een beetje te vieren met het gerecht waar ik ze in verwerk. Dus trakteerde ik mezelf vanochtend op een heerlijke roerei met snijbiet en ricotta, echt een goede manier om de dag mee te beginnen.


Ingrediënten

200 g snijbiet
1 sjalot
1 teentje knoflook
3 eieren
100 g ricotta
zout, versgemalen peper
olijfolie


Bereiding

Hak de snijbiet grof, hak de sjalot en de knoflook fijn. Kluts de eieren en meng ze met de ricotta tot je een luchtige massa hebt. Breng op smaak met zout en peper.
Verhit een scheut olijfolie in een braadpan op middelhoog vuur, fruit de sjalot en de knoflook lichtbruin. Voeg dan de snijbiet toe, laat in ongeveer 5 minuten slinken. 
Voeg dan het ei-ricottamengsel toe, meng door de snijbiet. Laat op laag vuur stollen, roer af een toe. 
Serveer eventueel met brood.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten