cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

woensdag 19 november 2014

Ricottakoekjes met cranberries

Na mijn luxe ontbijt zat ik dus met een aangebroken bakje ricotta. En omdat ik mezelf ken, besloot ik om de rest meteen op te maken. Van een collega had ik van de week een zakje cranberries gekregen, dat leek me wel een goede combinatie. Ik zat te denken aan kleine taartjes, maar uiteindelijk besloot ik dat ik koekjes ging bakken. Het koekjesseizoen is bij dezen dus officieel geopend!


Ingrediënten

50 g boter (op kamertemperatuur)
75 g witte basterdsuiker
1 ei
150 g ricotta
2 el kakao
125 g bloem
1 tl bakpoeder
snufje zout
30 g cranberries

Bereiding

Hak de cranberries fijn. Meng de boter en de suiker tot de suiker opgelost is. Voeg het ei toe, meng ½ minuut. Voeg dan de ricotta toe, meng alles tot je een luchtige massa hebt. Meng nu de bloem, kakao en zout door het beslag tot alles goed gemengd is. Spatel de cranberries door het beslag. 
Vorm met 2 eetlepels koekjes en zet ze op een met bakpapier bekleed bakblik, houd daarbij ca. 2 cm afstand, de koekjes lopen tijdens het bakken een beetje uit. Bak de koekjes ca. 20 minuten in de op 160° voorverwarmde bakoven (onder- en bovenwarmte). Laat ze op een rooster uitkoelen.

Voor 16 stuks





Geen opmerkingen:

Een reactie posten