cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 9 mei 2015

Daslookpasta

Sinds ik de blije bezitster van een pastamachine ben, vind ik het leuk om zo nu en dan mijn eigen creaties te maken. En dan bedoel ik ook echt eigen creaties, liefst iets wat niet in de winkel te koop is. Zo had ik al een tijd geleden het plan opgevat om eens groene pasta te maken. Normaal gesproken gebruik je spinazie die je eerst kookt, vervolgens het vocht eruit drukt, pureert en vervolgens door het deeg mengt. Prima te doen, maar je bent wel even bezig. In plaats van spinazie wilde ik daslook gebruiken, en toen ik op het web ging struinen op zoek naar de juiste hoeveelheden kwam ik iets briljants tegen: geen gedoe met koken, uitknijpen en hakken - gewoon grof hakken en met het water voor het deeg mengen. Briljant dus! Ik maakte meteen een dubbele portie om in te vriezen. Dit wordt een zomer vol groene pasta met verschillende kruiden uit mijn tuin!


Ingrediënten

150 g tarwegries 
150 g bloem
1 eierlepel zout
2 el olijfolie
125 ml lauw water
25 g daslook

Bereiding

Meng de tarwegries, bloem, zout en olijfolie samen in een ruime kom. Snijd de daslook wat kleiner en pureer samen met het water in een keukenmachine of met een staafmixer. Voeg toe aan het bloem en kneed alles tot een stevig deeg. Voeg wat gries toe als het deeg te zacht is of water als het te droog is. 
Wikkel het deeg in plastic en leg het minimaal een half uur in de koelkast. 
Rol het deeg uit en snijd in de gewenste vorm. Breng een ruime hoeveelheid water met een snufje zout aan de kook en kook de pasta in 1 minuut gaar. Laat uitlekken en serveer met een saus naar keuze.

Voor 4 tot 6 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten