cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 9 april 2015

Uit de moestuin: kweeperen, wilde citroenen en honingbessen

Vorig jaar heb ik het al een paar keer over mijn "moestuin in onderhuur" gehad. Sinds afgelopen december mag ik lekker in mijn eigen moestuin van - schrik niet - 150 vierkante meter boeren. In de winter kun je niet zo veel doen, maar langzaamaan komt het seizoen op gang. Vanaf nu zal ik hier ook af en toe iets posten over mijn geslaagde en minder geslaagde experimenten. Ik ben een absolute leek, maar ik boer gelukkig naast een zeer ervaren tuinder die me altijd van goed advies voorziet.


In de winter heb ik een aantal fruitbomen geplant: kweepeer, pruim, wilde (winterharde!) citroen en appel. Verder heb ik een cranberry en 2 honingbesstruiken. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe een honingbes smaakt (ik neem aan zoet) maar ik zag ze staan bij de kweker en ging overstag. Omdat ze niet zelfbestuivend zijn, kocht ik er 2. In de tuin stonden al frambozen en aardbeien, die heb ik verplaatst zodat het past bij de indeling die ik voor ogen heb.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten