cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 2 februari 2014

Pasta met pompoen en salie

Pompoen heeft geen uitgesproken smaak en is dus makkelijk te combineren met allerlei andere groenten, specerijen en kruiden. Misschien niet de meest voor de hand liggende groente om met pasta te serveren, maar geloof me, dit recept is echt de moeite waard. Ik heb dit gerecht een keer gemaakt toen ik weinig tijd had - dus ook geen boodschappen gedaan. Toen ik in de keuken stond te kijken wat ik in huis heb, viel mijn blik op een pompoen, vervolgens op een schaal tomaten en toen bedacht ik me dat ik ook verse salie had. Helaas had ik toen ook geen tijd om een foto te maken, een goed excuus dus om het vandaag opnieuw te koken. 

Ingrediënten

400 g pompoen
2 tomaten
1 ui
1 teentje knoflook
1 stukje Mdme Jeanette peper
1 el balsamico azijn
1 el witte basterdsuiker
15 blaadjes verse salie
zout en peper
3 el olijfolie
250 g pasta

Bereiding

Hak de ui, knoflook, peper en salie fijn. Schil de pompoen, snijd de pompoen en tomaten in blokjes. 
Kook de pasta beetgaar in water met een snufje zout, giet af.
Verhit de olie in een hapjespan op matig vuur, fruit de ui, knoflook en peper 2 minuten. Geef dan de pompoenblokjes erbij en bak ze in 5 minuten rondom bruin. Doe dan de suiker, azijn en tomaten erbij, laat afgedekt 15 minuten op laag vuur stoven. Controleer of de pompoen gaar is, breng op smaak met zout en peper en roer de salie erdoor. Meng met de pasta, laat nog heel even doorwarmen.

Voor 2 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten