cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 7 december 2013

Linzen met paprika

Als kind was ik niet bepaald dol op bruine linzen - sterker nog - ik weigerde gewoon om ze te eten. Het gekke is dat ik me eigenlijk helemaal niet meer kon herinneren hoe linzen eigenlijk smaken - hoog tijd voor een herkansing dus! En ik kan je verklappen dat  ik ze vaker ga maken, want dit gerecht is echt heerlijk!

Ingrediënten

150 g bruine linzen
2 rode paprika
1 ui
2 teentjes knoflook
een stukje chilipeper
1 el paprikapoeder
1 el oregano
½ bos verse peterselie
300 ml groentebouillon
zout
5 el rode wijnazijn
3 el olijfolie

Bereiding

Hak de ui, knoflook, chilipeper en peterselie fijn, snijd de paprika in blokjes. Verhit de olijfolie in een hapjespan op laag vuur en bak de ui, knoflook, chilipeper en paprikapoeder 5 minuten. Doe de linzen erbij en schep ze om tot ze met olie bedekt zijn. Voeg nu de azijn, groentebouillon en oregano toe. Breng afgedekt aan de kook en laat 20 minuten koken, roer af en toe, voeg indien nodig extra water toe. Roer de paprika door de linzen en laat nog eens 15 minuten koken. Controleer of de linzen gaar zijn, roer de peterselie door de groenten en breng op smaak met zout. 
Lekker met stokbrood of gekookte aardappels.

Voor 2 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten