cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

woensdag 19 augustus 2015

Pasta met gele bonen

Het is een beetje rustig hier de laatste tijd, en daar is een goede reden voor: het is oogsttijd! Een paar weken geleden plaatste ik apetrots foto's van courgettes nr. 1 en 2 op facebook, inmiddels ben ik de tel kwijt. De oogst is geweldig, en ruim voldoende om ook anderen blij te maken met een net geoogste courgette. Leuk om te zien hoeveel plezier je mensen daarmee kunt doen!
Inmiddels kunnen ook de eerste sperziebonen geoogst worden. Ik heb 2 soorten, gele en groene. Uiteraard was ik vergeten wat ik aan welke kant gezaaid had. Toen de woelmuizen het nodig vonden om ongeveer de helft van mijn zaadgoed op te peuzelen heb ik nog een keer gezaaid, en nu staan de groene en gele bonen gezellig door elkaar. De groene zijn nog niet zover, maar van de gele heb ik vandaag de tweede keer geplukt. 
Ondanks dat ze vrij groot zijn, zijn ze heerlijk mals en zacht van smaak. Ik heb ze heerlijk gestoofd met verse kruiden uit eigen tuin en tomaten (nog niet uit eigen tuin) en geserveerd met pasta.


Ingrediënten

200 g pasta, bijvoorbeeld farfalle
400 g gele sperziebonen
10 cherrytomaten (liefst verschillende kleuren)
1 rode ui
1 teentje knoflook
5 takjes bonenkruid of 1 tl gedroogd bonenkruid
klein bosje peterselie
versgemalen peper en zout
2 el olijfolie

Bereiding

Kook de pasta beetgaar in ruim water met een snufje zout, giet af en bewaar een deel van het kookvocht.
Haal de bonen af en snijd ze in stukjes, snijd de ui en de knoflook fijn, halveer de cherrytomaten.
Verhit de olie in een wok of hapjespan op middelhoog vuur, fruit de ui glazig, voeg de knoflook toe en bak kort mee.
Voeg de bonen, het bonenkruid, een glas water en een snufje zout en peper toe, kook de bonen in ongeveer 10 minuten gaar, laat de tomaten de laatste 4 minuten meekoken. Breng op smaak met zout en peper, meng de pasta door de bonen en voeg de peterselie toe.

Voor 2 personen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten